To je život. Podle mě nebyl vrahem této metody zahradník ale zásobník. Co je dobré pro tupou rutinu v počítači nemusí být stejně dobré pro mozek. Je to špatně představitelné.
Samotný princip ukládání grafiky by ale byl užitečný. Chce to jen průzračně jednoduché ovládání. Já bych grafická nastavení ukládal do několika pevných šuplíků. Nastavím si pohled a dám Store do šuplíku 1. Trochu to změním a uložím do šuplíku 2 atd. A pak zase vybírám pomocí Restore z konkrétního jednoho šuplíku. Musím si jen pamatovat, který šuplík je který, když nemám možnost ho pojmenovat. Na vybírání ze zásobníku použiju buď kombinaci číselné klávesy s některou funkční klávesou, nebo makro. Já bych volil makro, protože bych si do něj v některých případech přidal ještě nastavení pracovní vrstvy. Metoda by kromě myšlenkové jednoduchosti měla další výhodu : jednoduše mohu kopírovat některý šuplík do kteréhokoliv jiného. To se hodí, pokud bych měnil barevné nastavení a chtěl ho přenést.
Doplnil bych ještě jednu užitečnou funkci : přepínání dvou nebo tří (ne více, nebo podle parametru) posledních pohledů mezi sebou (dokola; bez ukládání do pevné paměti). Tím bych pokryl případ, kdy jsem si na chvíli ručně přidal nebo obebral další vrstvu a chci se rychle vrátit. Navíc to bude možná rychlejší obecně, protože většinou opravdu přepínám jen mezi dvěma nebo třemi pohledy. Takový rychlý přepínač grafiky bych dal asi přímo třeba na F12, protože bych ho používal docela často.
Na závěr zkusím sestavit některá typická nastavení šuplíku, která bych asi používal.
1. Když potřebuji přesouvat součástky na horní straně dvouplátu: Vrstvy A, B, 21(v barvě jako 22) a 22. Pracovní vrstva beze změny.
2. Když potřebuji přesouvat součástky na horní straně čtyřplátu: Vrstvy A, 11, 12, B, 21(v barvě jako 22) a 22. Pracovní vrstva beze změny.
3. Když potřebuji přesouvat součástky na spodní straně dvouplátu: Vrstvy A, B, 2(v barvě jako 1) a 1. Pracovní vrstva beze změny.
4. Když potřebuji přesouvat součástky na spodní straně čtyřplátu: Vrstvy A, 11, 12, B, 2(v barvě jako 1) a 1. Pracovní vrstva beze změny.
5. Když pracuji na vrstvě B: Vrstvy A(stlumená barva), B, 21(v barvě jako 22) a 22. Pracovní vrstva B.
6. Když pracuji na vrstvě A: Vrstvy A, B(stlumená barva), 2(v barvě jako 1) a 1. Pracovní vrstva A.
7. Když pracuji na vnitřní vrstvě: vrstva 11, vrstva 12(stlumená barva), A(stlumená barva), B(stlumená barva). Pracovní vrstva 11.
8. Když pracuji na vnitřní vrstvě: vrstva 12, vrstva 11(stlumená barva), A(stlumená barva), B(stlumená barva). Pracovní vrstva 12.
9. Když pracuji na potisku: vrstva 21(původní šedobílá), vrstva 23, vrstva 15, případně hodně stlumená vrstva B. Pracovní vrstva 21.
10. Když pracuji na potisku: vrstva 2(původní fialová), vrstva 0, vrstva 8, případně hodně stlumená vrstva A. Pracovní vrstva 2
11. Když upravuji osazovací dokumentaci : vrstva 22, vrstva 21(v barvě jako 22), případně hodně stlumená vrstva B. Pracovní vrstva 22.
12. Když upravuji osazovací dokumentaci : vrstva 1, vrstva 2(v barvě jako 1), případně hodně stlumená vrstva A. Pracovní vrstva 1.